Judo en Jiu Jitsu in Ter Aar

Stichting Budosporten geeft judo en jiu jitsu in Ter Aar. Beide zijn 'budosporten'. Op dit moment geven wij judo aan kinderen van 6 - 16 jaar. En jiu jitsu aan volwassenen vanaf 18 jaar. Bekijk hier de actuele lestijden en locatie.

Judo

Judo is voor iedereen! Voor jong en oud. Met de van origine Japanse technieken train je meer dan lichaam en geest. Vanuit de opvoedkundige basis leer je omgaan met normen en waarden, respect, zelfbeheersing en samenwerken. Het bijzondere is dat judo zich aanpast op ieders mogelijkheden. Het is dus echt voor iedereen!

Judo is als wedstrijdsport heel bekend. Denk maar aan ‘onze’ olympisch kampioenen Anton Geesink, Wim Ruska en Mark Huizinga. Maar judo biedt meer! Je verdiept je in de technieken en leert hoe jij lekker jezelf bent. Judo maakt je sterk: fysiek en mentaal. Maar het allerleukste is het leren door te doen!

Meer informatie over judo

Jiu Jitsu

In jiujitsu komen diverse basisvormen uit het judo samen met onder andere slag-, stoot- steek- en traptechnieken, klemmen en verwurgingen. Uit deze traditionele Japanse krijgskunst is het hedendaags judo ontstaan. Maar jiujitsu gaat net een stapje verder. Dat maakt deze budovorm bij uitstek geschikt voor jeugd en volwassenen.

Met jiujitsu sta jij je mannetje. Je traint je lichaam en geest. Hoe? Door te leren hoe je een aanval herkent en pareert. Niet op een vast omschreven manier, maar door te anticiperen op de aanval. En door een van de vele mogelijke verdedigingstechnieken toe te passen. Dat vergroot de fysieke en mentale weerbaarheid. Van iedereen.

Meer informatie over jiu jitsu